Tack för allt AB Bostäder!

Brev till mina före detta kollegor:

I december 2010 började jag här på AB Bostäder som Kommunikationsansvarig. Snart 8 år senare är jag stolt över att tillsammans med så många av er ha fått möjlighet att lyfta kommunikationsarbetet här på AB Bostäder på olika sätt. Lämnar med känslan av att det finns en bättre förståelse nu än då för hur viktigt det är att nå ut på ett bra sätt till sina kunder och till sin omvärld.

Det gäller även mellan kollegor. Vet att det nya intranätet kommer att göra susen när det lanseras nästa år – Det vågar jag lova (även om jag inte kommer vara på plats för att se det live)!

När man sitter på sitt kontor hela dagarna som jag har gjort – eller springer på möten dagarna i ända – och inte har den vardagliga kontakten med hyresgäster eller inte ser hur det ser ut på plats i våra områden är det viktigt att få input från verksamheten.

Ni är SÅ många som har öppnat upp och berättat om behov som ni ser i er vardag när vi har träffats i olika sammanhang. Er alla vill jag ge ett jättestort TACK för alla de förtroenden, samtal, tips och råd som jag fått ta del av, det har varit viktiga pusselbitar för att kunna förändra, förstärka och utveckla kommunikationsarbetet! Tack, tack och åter tack!

En sak som jag har funderat mycket över är hur de tre perspektiven i AB Bostäders sätt att tänka hållbarhet – socialt, ekologiskt och ekonomiskt – har sammanfallit väl med mig som en person som gillar andra människor och vill att alla ska kunna ha det bra OCH som dessutom tycker att hur vi hanterar vår miljö är viktigt.

Hoppas att du också förstår vilken otroligt viktig roll ett kommunalt bostadsbolag har i samhället när det gäller de här perspektiven. Och jag hoppas att du förstår att du i din vardag, med det arbete du gör, oavsett var i organisationen du finns, faktiskt påverkar väldigt många andra människors vardag. Många gånger till det bättre!

9-10 procent av boråsarna bor i en AB Bostäder-lägenhet och alla är speciella på sitt sätt. 🙂

Att erbjuda bostäder till alla oavsett livssituation, kultur, bakgrund, ekonomiska förutsättningar med mera är något unikt för just vår typ av bolag. En tanke att skicka med är ”Nyttan med Allmännyttan”, ett forskningsprojekt på SABO för några år sedan, https://www.sabo.se/allmannyttan/

Kika in på länken ovan så ser du att oavsett roll i företaget är ni vardagshjältar allihop!!!

I arbetet som vardagshjälte är värdegrunden viktig. Blev mycket stolt på frukostmötet i maj när ni samstämmigt svarade Proffsiga, Utvecklande, Kundfokuserade och Ansvarsfulla på min fråga ”Vad betyder PUKA?”.

Fortsätt tänka till om vad värdegrunden betyder för just för dig och dina kollegor. Och kom ihåg att det är först när det landar ner i fötterna på var och en som det blir springa av i benen för hela AB Bostäder.

Nu springer jag snart vidare men innan dess – Ett STORT TACK till er alla och lycka till i framtida utmaningar!